"mineperse" ja silmside vältimine aitab

28. detsember. casa, habana, cuba

Foto NAGI's: IMG_2089

mis siis eile sai... ei midagi väga palju, nii täpselt vähe, et eile jäid sündmused isegi üles tähendamata, nagu napilt ka täna.

eile võtsime ette kaks asja - tubakavabriku ja kapitooliumi külastamise. tubakavabrik oli küll kinni, seda juba üleeilsest, millest mul oli teravalt kahju, sest tegelikult sigarite rullimine ja selle jälgimine partagasi vabrikus oli üks põhjus, miks ma üldse kuubasse tulin.

Foto NAGI's: IMG_2042

see eest oli kapitooliumi tuur päris mõnus, sisse pääs maksis 3 cuc'i ning giidiga koos 4. otsustasime võtta giidi ja see oli kuradi õige otsus.

tüüp (meie giid) rääkis väga head inglise keelt ning ilma temata oleks kapitoolium sisuliselt nägemata jäänud. ta viis meid kohtadesse mis tavakülastajatele kinni olid (näiteks raamatukogu, spiikeri kabinett jne)

kapitoolium on tõesti tähelepanuväärne hoone. meeletud mastaabid ning kolosaalsed kogused marmorit ja fakt, et ehitis valmis vaid 3 aasta ja 50 päevaga (või oli see nüüd 2 aastat ja 50 päeva). sellise kiiruse saavutamiseks oli töös pidevalt 8000 töölist, kolmes vahetuses. vot kuidas ehitati.

Foto NAGI's: IMG_2113

Foto NAGI's: IMG_2121

kuna tuur oli nii hea, siis jätsime talle personaalselt ka jootraha 3 cuc'i jagu. ta oli seda väärt ning hea teeninduse eest on lausa rõõm jätta veidi rohkem, eriti seda keskkonnas, kus sind üritatakse igal võimalikul moel tõmmata ning sult raha lausa nõutakse.

eile vihastasime jälle end korra välja teemal tänaval turistiahistamine jne. seetõttu hakkasin mingi hetk inimesi lihtsalt "mineperse" saatma, sest muud moodi ei tahtnud ma misiganes tülitamisele vastata. üldiselt tundub küll, et sellises keskkonnas on üldse kõige õigem mitte midagi öelda või isegi pead keerata, sest iga sõna annab aluse sinuga edasi suhelda. muidugi enamasti on põhjus suhtlemiseks juba sinu olemasoluga olemas :D

selline surve tänavatel väsitab ära küll. ning üldiselt kehtib igal välisreisil reegel, et kui mingi tüüp (jintero) tuleb tänaval, lennujaamas või kuskuradis ligi sulle midagi pakkuma, saad sa tõmmata. olgu siis tegemist kas taksoteenuse, öömaja, restorani või millega iganes, saad tõmmata. selline eriabivalmis tüüp võtab kindlasti midagi vahelt ning tüüpiliselt ajab ta sulle ka mingisugust pada, et sind mingilgi viisil koorida. kui sul enne probleemi polnud, leiab ta sulle mõne, mida ta paraja raha eest lahendada tahab. nii et vaadake ette.

igatahes õhtul tulime koju ja hakkasime muljetama, pilte vaatama ja rummi jooma. vahuriga läksime veel kahekesi hiljem ka maleconile, kus rummi edasi jõime... tagasi jõudsime parajate poistena :P ning täna oli väga pikk hommik voodis, sest liigutada väga ei tahtnud.

märkus - rummi pohm on märksa ebameeldivam kui viina oma, aga see selleks.

Foto NAGI's: IMG_2238

täna käisime revolutsiooni muuseumis, päris huvitav koht, kus on mingid soomusmasinad, lennukid ja laev millega fidel kuubasse saabus - päris ilus ja luksuslik jaht muide :)

mis täna õhtul saab, ei tea, võibolla läheme tantsima, võibolla mitte, jõudu ja tahtmist veel pole, enne aga veidi süüa kindlasti, eks siis näis.